42 bin işletmeye ihracat yolu açtı

Ebru Sungur – Türkiye’nin yanı sıra Almanya, Azerbaycan ve Körfez ülkelerinde faaliyet gösteren Trendyol, 42 bin şirketin ilk defa ihracat yapmasına vesile oldu. Trendyol CEO’su Erdem İnan, 300 bin satıcının 125 milyon ürününü tüketicilerle buluşturduklarını belirterek, “52 bin satıcı, bizimle e-ihracat yapıyor. Bunların 42 bini ilk defa ihracatçı oldu. Hedefimiz 300 bin satıcının tamamının ihracatçı olması” dedi.

Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de Trendyol’un da ana destekçileri arasında yer aldığı İnovasyon Zirvesi’nin ardından gazetecilerle bir sohbet toplantısı düzenleyen Erdem İnan, “Satıcılarımız aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, önümüzdeki üç yılda ise 10 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe giderken 5 milyar dolarlık yatırım yapacağız” diye konuştu. Azerbaycan’da mayıs ayından beri faaliyet gösterdiklerini, ancak daha önce de Trendyol satıcılarının bu ülkeden sipariş aldığını, bu ilgi üzerine Pasha Holding işbirliğiyle bu ülkeye adım attıklarını anlatan İnan şunları söyledi:

Yeni rota Doğu Avrupa

“Toplam nüfusu 10 milyon olan Azerbaycan pazarında 1,3 milyon müşteriye ve 6,3 milyon siparişe ulaştık. Sadece kasım ayında 22 bin satıcımız Azerbaycan’a ihracat yaptı. Bunların 17 bini ilk kez Trendyol aracılığıyla ihracat yapmış oldu. Ay boyunca Azerbaycan’da 60 milyonun üzerinde ziyaret aldık. 4 milyona yakın ürün satılırken öne çıkan kategoriler giyim, ev-yaşam, hızlı tüketim ürünleri ve kozmetik oldu.”

Yurt dışı açılım stratejilerinin sürdüğünü belirten İnan şu bilgileri verdi:

“2024 yılı ilk çeyrek itibarıyla Doğu Avrupa pazarına açılacağız. Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacağımız pazarda önümüzdeki dönemde ülke sayısını da artıracağız. Öncelikli ülkelerdeki faaliyetler belli bir olgunluğa eriştikten sonra Polonya, Slovakya ve Bulgaristan pazarlarına gireceğiz. 2024 yılı sonunda Doğu Avrupa pazarında 2 milyon aktif müşteriye ve 4 milyonun üzerinde siparişe ulaşmayı hedefliyoruz. 350 milyon dolarlık bir ticaret hacmine erişmeyi planlıyoruz. Amacımız Avrupa, Orta Doğu ve Körfez ülkelerinin de içinde olduğu bölgenin lider e-ticaret şirketi olmak ve 300 binden fazla yerli üretici ve esnafımızı bu bölgeye satış yapar hale getirmek.”

Bürokrasiye ve dile mühendis dokunuşu

Erdem İnan’ın verdiği bilgilere göre Trendyol, e-ihracatı kolaylaştırmak için şu adımları atıyor:

– Trendyol bünyesinde 2 bin mühendis çalışıyor.

– Bu mühendisler, e-ihracat modülü geliştirdi.

– Modül, arka planda ihracat yapmak için bütün prosedürleri yerine getiriyor. Satıcıya sadece ürünü satmak ve faturayı kesmek kalıyor.

– Mühendisler, satıcıların dil engelini aşması için de yapay zekadan faydalandı. Satıcılar bu sayede yabancı dildeki müşteri yorumlarını Türkçe okuyor ve Türkçe yanıt verdiklerinde anlık olarak o müşterinin diline çevriliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir